TS ISO 10002:2018 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi 1. Gözetim Tetkiki Tamamlandı

29-30 Mayıs tarihlerinde yapılan TS ISO 10002:2018 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi 1. Gözetim Tetkiki, Rektörümüz Prof. Dr. Ersan Aslan’ın başkanlığında Merkezi Derslikler’de yapılan açılış toplantısı ile başladı.

Toplantıya Üniversitemiz Kalite Koordinatörü ve Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Mehmet Başalan, Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Erol Yılmaz, Genel Sekreterimiz Dr. Öğr. Üyesi Şevket Evci, TSE Tetkikçileri Arif Gani ve Ekrem Han, Kalite Koordinatör Yardımcısı Öğr. Gör. Şeyma Hümeyra Çakır, akademik ve idari birim amirleri, kalite temsilcileri ve Kalite Koordinatörlüğü personeli katıldı.

Toplantının açılış konuşmasını yapan Üniversitemiz Kalite Koordinatörü ve Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Mehmet Başalan,“Sayın Rektörüm, değerli Türk Standartları Enstitüsü tetkikçileri ve kıymetli idareciler, TS ISO 10002:2018 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi 1. Gözetim Tetkiki açılış toplantısına hepiniz hoş geldiniz. Kaliteyi artık hepimizin çok iyi özümsediğini düşünüyorum. 2014 yılında başlanan bu yolculuğun her gün üzerine bir şeyler ekleyerek devam ediyoruz. 2018 yılında Sayın Rektörümüzün göreve gelmesiyle birlikte kaliteye verdiğimiz önem daha da artmaya başladı. Üniversitemizin eğitim programlarının akreditasyonu konusu hem senato toplantısında hem de yönetim kurulu toplantısında dile getirilmektedir. Lisans ve lisansüstü programlarımızın akredite edilme süreci ilgili kurumlar tarafından gerçekleştiriliyor. Üniversitemizde akredite olan birim sayısı her geçen gün artıyor. Laboratuvar akreditasyon sürecimiz de aynı şekilde devam etmektedir. Türk Standartları Enstitüsüyle birlikte sürekli eğitim faaliyetleri gerçekleştiriyoruz. İç tetkiklerimiz için gerekli bütün eğitimleri personelimize veriyoruz. Bu konuda emek veren idarecilerimize ve katılan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum. Kalite uzun soluklu bir süreçtir. Hem TSE’de yaptığımız hizmetin kalitesini arttırmak için çabalıyoruz hem de Yükseköğretim Kalite Kurulunda eğitim-öğretimin kalitesini arttırmak için çabalıyoruz. Bugün aslında konumuz Türk Standartları Enstitüsünün Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi 1. Gözetim Tetkiki açılışı ama müjdeli bir haberi de sizlerle paylaşmak istiyorum. Mart ayının sonunda Yükseköğretim Kalite Kuruluna Üniversitemiz senatosu bir beyanda bulunmuştu. 2024 yılında Kurumsal Akreditasyon Programı’na (KAP) başvurumuzu yapmıştık. Yükseköğretim Kalite Kurulu 2024 yılında Üniversitemizin de içinde bulunduğu bir grup yükseköğretim kurumunu Kurumsal Akreditasyon Programı’na aldığını ifade etti. Tabi bu haberin sevindiriciliğinin yanında işlerimizin daha da yoğunlaşacağı anlamına geliyor. Bu konuda sizlerin desteğini beklediğimizi de ifade etmek istiyorum. Katılımlarınızdan dolayı teşekkür ediyorum.’’ ifadelerini kullandı.

Program TSE Baş Dış Tetkikçisi Arif Gani’nin konuşması ile devam etti.

Arif Gani, “Burada inşallah iki gün boyunca TS ISO 10002:2018 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi çerçevesinde yapılan uygulamalara birlikte bakacağız. Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili olarak üniversitelerde çok sayıda eğitim verdim. Kırıkkale Üniversitesine ilk defa geliyorum. Farklı üniversitelerde Kırıkkale Üniversitesinin kalite çalışmalarını olumlu anlamda duymuştum. Şu anda da bunu hissediyorum. Uygulamalarda gördüğümüz üzere kalite çalışmalarına üst yönetimin desteği olmazsa bu çalışmaların verimliliği ve etkinliği düşüyor. Üst yönetimi toplantıda görmek bizleri çok memnun etti. İlk standardı vaz eden hükümdarımız Sultan II. Beyazıt’tır. Standardizasyon bizim tarihimizde var. İnşallah burada olduğu gibi kalite sistemlerini daha etkin hale getirmek, ülkemize fayda sağlamak, hizmet verimliğini artırmak ve insanlarımızın mutluluğu adına bu faaliyetleri birlikte başarıyla yürütürüz. Katılımlarınız için teşekkür ediyorum.” dedi.

“Bunların Hepsi Medeniyetimizin Birikimi ile İlgilidir”

Standardizasyonun devlet geleneğimizde yer alan köklü bir kavram olduğunu ifade eden Rektörümüz Prof. Dr. Ersan Aslan, “Eski mesai arkadaşlarım olan kıymetli denetçilerimiz ve kıymetli meslektaşlarım, hepiniz hoş geldiniz. Artık aile gibi olduğumuz bir kurum olan Türk Standartları Enstitüsü ile yaptığımız çalışmaların değerlendirilmesi amacıyla bir aradayız. İki günün sonunda ortaya çıkacak veriler ışığında kurumumuzu daha iyi noktalara taşıma yolculuğumuza devam edeceğiz. Eksiklerin bizlere söylenmesi bizleri mutlu eder. TÜRKAK ve YÖKAK tarafından da denetlenmeyi her zaman istemişimdir. Gerekli denetimler mutlaka yapılmalı ve Üniversitemize, paydaşlarımıza katkı sağlayacak belgeler de mutlaka alınmalıdır. Bu yönde çaba göstermeliyiz. Standardizasyon bizim genlerimizde olan ve devlet geleneğimizden gelen bir kavramdır. Sultan II. Beyazıt Han Bursa’daki ticareti düzenlemek için elimde gördüğünüz bu kitapçığı yani dünyanın ilk kalite standardı Kanunname-i İhtisabı-ı Bursa’yı çıkartıyor. 1492 Endülüs Devleti'nin yıkılışından sonra 1502 yılında 2. Beyazıt Han oradaki hem Müslümanları hem de Yahudileri oradaki zulümden kurtarmıştır. Katil İsrail bugün bunu unutsa da bizler ve medeniyetimize tarafsız gözle bakanlar; medeniyetimizin insanın can ve mal güvenliğinin sağlanmasına, toplumsal huzurun tesis edilmesine ne kadar önem verdiğini bu örneklerden kolayca anlıyorlar. Bunların hepsi medeniyetimizin birikimi ile ilgilidir. Günümüzde ürettiğimiz ürünlere baktığımızda dünya ile atbaşı gidiyoruz. TOGG, insansız hava araçları vs. Teknolojik ürünlerimizin Avrupa’da kullanılıyor olması çok değerli bir şey. Hayatımızda, eğitim ve endüstri gibi alanlarda süreci organize eden ve sürekliliği sağlayan aslında standartlardır. Onu da bizim atalarımız yaptı. Akademik ve idari personelimizin destekleriyle her gün iyileştirme çalışmalarını yapıyoruz. Üniversite yönetimi olarak da biz de çalışmalara destek oluyoruz. İnşallah kurumsal akreditasyon belgesini de alırız. Denetçilerimize geldikleri için teşekkür ederim. Başarılı bir tetkik olmasını dilerim.” şeklinde konuştu.

Kalite Koordinatör Yardımcısı Öğr. Gör. Şeyma Hümeyra Çakır’ın Üniversitemizde yapılan kalite çalışmaları hakkında bilgi verdiği sunumu ile devam eden toplantı, TSE Tetkikçileri Arif Gani ve Ekrem Han’ın tetkik süreciyle ilgili bilgi vermesi ve katılımcıların sorularını cevaplaması ile sona erdi.

Toplantı sonrasında Rektörümüz Prof. Dr. Ersan Aslan, TSE Baş Tetkikçisi Arif Gani ve Tetkikçi Ekrem Han’ı makamında ağırladı. Ziyarette Rektör Yardımcılarımız Prof. Dr. Mehmet Başalan ve Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Erol Yılmaz da hazır bulundu.

Baş Tetkikçi Arif Gani ve Tetkikçi Ekrem Han’ın şahsında TSE’ye teşekkür eden Rektörümüz, öğrencilerimiz başta olmak üzere Üniversitemizin paydaşlarına en iyi şekilde hizmet verebilmesi adına özdenetimin yanı sıra TSE gibi güzide bir kurumumuzun yapacağı değerlendirmelerin önemli olduğunu ifade etti.

İki gün süren TS ISO 10002:2018 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi 1. Gözetim Tetkiki’nde Baş Tetkikçi Arif Gani ve Tetkikçi Ekrem Han, Üniversitemiz akademik ve idari birimlerini ziyaret ederek idareci ve kalite birim temsilcilerinden yapılan çalışmalar hakkında bilgi aldı.

Tetkik sonrasında Rektörümüz Prof. Dr. Ersan Aslan’ı ziyaret eden Baş Tetkikçi Arif Gani ve Tetkikçi Ekrem Han, Üniversitemiz birimleri ile ilgili izlenimlerini Rektörümüzle paylaştı.

Kalite Koordinatörümüz ve Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Mehmet Başalan, Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Erol Yılmaz, Kalite Koordinatör Yardımcısı Şeyma Hümeyra Çakır, ve Kalite Koordinatörlüğü Şube Müdürü Leyla Akay Demirbaş ziyarette hazır bulundu.

Rektörümüz, Baş Tetkikçi Arif Gani ve Tetkikçi Ekrem Han’a Üniversitemize katkıları için teşekkür etti.